ادعای اکسیوس: ایران با شروط آمریکا برای خارج کردن سپاه از فهرست تروریستی موافقت نکرده است / قالیشویی نزدیک محدوده حوالی جانبازان 77424126

به گزارش العالم، وب‌سایت آمریکایی اکسیوس به نقل از دو منبع مطلع آمریکایی و یک مقام رژیم صهیونیستی نوشت ایران شرط آمریکا برای حذف نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی را نپذیرفته است.

به نوشته اکسیوس، در حالی که توافق برای احیای برجام «تقریبا کامل شده» درخواست ایران از رئیس جمهور آمریکا برای پاک کردن نام سپاه از فهرست تروریستی، یکی از آخرین اختلافات باقی‌مانده میان تهران و واشینگتن است.

بر اساس این گزارش، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در مذاکراتی که به صورت غیرمستقیم با ایران و توسط انریکه مورا، هماهنگ‌کننده امور دیپلماتیک اتحادیه اروپا انجام داده، درخواست ایران برای حذف نام سپاه از این فهرست را مورد بحث قرار داد.

اکسیوس اضافه کرد که یکی از پیشنهادهای مطرح شده از سوی آمریکا در مذاکرات غیرمستقیم این بود که ایران به کاهش تنش در منطقه تعهد بدهد.

اما دو منبع مطلع آمریکایی و یک مقام اسرائیلی مدعی شده اند مقامات ایران به جای تعهد دادن به اعلام عمومی این امر که تنش در منطقه کاهش خواهد یافت، پیشنهاد کرده‌ که یک نامه ضمنی غیرعلنی در این باره به دولت آمریکا ارائه کند.

یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا بدون اظهارنظر در باره این گزارش، به اکسیوس گفت که موضع واشینگتن تغییری نکرده و کماکان منتظر پاسخ ایران است.

این مقام بلندپایه آمریکایی که نام او فاش نشده، افزوده است که واشینگتن تا پایان تعطیلات نوروزی ایرانی‌ها صبر می‌کند هر چند که امیدوار است پاسخ ایران را زودتر دریافت کند.

از سوی دیگر، اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که هر چه زمان سپری می‌شود، دولت جو بایدن نسبت به موضع‌گیری‌های داخلی در خود آمریکا در مورد احیای برجام نگران می‌شود و درک می‌کند که توافق به قیمت خارج کردن نام سپاه از فهرست ترور، دردسرهای داخلی برای دولت به دنبال خواهد آورد.

در همین حال، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت بایدن برای حفظ منافع ملی آمریکا و در صورتی که ایران به طور کامل به تعهدات هسته‌ای خود بازگردد، هنوز حاضر است عضویت آمریکا در برجام را احیا کند. اما مسئولیت رفع شکاف‌ها و خلاءهایی که در مذاکرات وین دیده می‌شود، بر عهده ایران است.


چاپ   ایمیل

درباره ما

قالیشویی آراد یکی از اولین قالیشویی هایی می باشد که در سطح شهر تهران فعالیت خود را آغاز نموده است . این قالیشویی در ابتدا با یک تیم کوچک و در فضایی محدود کار خود را شروع کرد . با گذشت زمان و افزایش حجم سفارش مدیران قالیشویی آراد با افزایش پرسنل و افزودن به فضای کارخانه توانستند سهم بیشتری از این بازار را پشتیبانی نمایند .

تمام هدف پرسنل و مدیران قالیشویی آراد ارائه خدمات هر چه بهتر به شما عزیزان همشهری و جلب رضایت شماست .

آمار بازدیدکنندگان

194990
امروزامروز237
دیروزدیروز262
این هفتهاین هفته593
این ماهاین ماه5846
کلکل1949909
3.141.41.187
US