چرا از عراق به سمت سوریه تردد ترانزیتی نداریم؟ / قالی شویی در محله امیر اباد 88680027

فرزاد پیلتن در گفت و گو با مهر در مورد اینکه چرا عراق اجازه تردد ترانزیتی کامیون‌های کالاهای صادراتی ایران به سوریه را نمی‌دهد، اظهار کرد: تا مدتی پیش کشور عراق به دلیل عدم عضویت در کنوانسیون بین المللی ترانزیت تحت عنوان تیر، شرایط تردد ترانزیتی کامیون‌های ایرانی را فراهم نکرده بود ولی با عضویت این کشور، کم کم این زمینه در حال فراهم شدن است.

مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: ضمن اینکه در زمینه زیرساخت‌های حمل و نقلی با کشور عراق مسائل و مشکلاتی از قبیل عدم توسعه ریل و جاده‌ها داریم که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و در بعضی از قسمت‌ها احتیاج به توافق برای راه اندازی داریم از جمله راه آهن شلمچه- بصره که امکان اتصال ریلی بین دو کشور را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: البته مشکل دیگری که وجود دارد ناشی از عدم انطباق قوانین و مقررات داخلی ایران در حوزه جاده‌ای با کشور عراق است که نیاز به انطباق دارد.

پیلتن گفت: همچنین مشکل دیگری در مورد کامیون‌ها و رانندگان عراقی وجود دارد که این موضوع از طریق وزارت راه و شهرسازی ایران در حال پی گیری است که امید می‌رود با توافقات سه جانبه و دوجانبه بین ایران و عراق و سوریه در آینده شاهد اجازه تردد و عبور ترانزیتی کالاهای صادراتی ایران از کشور عراق به کشورهای منطقه از جمله حوزه مدیترانه، اردن، سوریه و بالعکس یعنی شاهد عبور کالاهای ایمن کشورها از عراق به سمت کشورهای شرق و جنوب ایران و حتی آسیای مرکزی باشیم.


چاپ   ایمیل

درباره ما

قالیشویی آراد یکی از اولین قالیشویی هایی می باشد که در سطح شهر تهران فعالیت خود را آغاز نموده است . این قالیشویی در ابتدا با یک تیم کوچک و در فضایی محدود کار خود را شروع کرد . با گذشت زمان و افزایش حجم سفارش مدیران قالیشویی آراد با افزایش پرسنل و افزودن به فضای کارخانه توانستند سهم بیشتری از این بازار را پشتیبانی نمایند .

تمام هدف پرسنل و مدیران قالیشویی آراد ارائه خدمات هر چه بهتر به شما عزیزان همشهری و جلب رضایت شماست .

آمار بازدیدکنندگان

194359
امروزامروز222
دیروزدیروز543
این هفتهاین هفته1655
این ماهاین ماه7137
کلکل1943592
3.237.235.148
US