صاحبان خودروهای لوکس چقدر مالیات دادند؟ / قالیشویی در شهرک طالقانی 66523198

 

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس مقررات تعیین شده در بند (ش) تبصره (۶) قانون بودجه سال گذشته، مالکان انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین که در ابتدای سال ۱۴۰۰ مالک خودروی مزبور بوده‌اند، به شرح زیر مشمول مالیات شدند: 

۱) اشخاص حقوقی غیردولتی به ازای هر خودروی با ارزش روز بالاتر از یک میلیارد تومان.

۲) اشخاص حقیقی که مجموع ارزش خودروهای خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال تحت تکفل خود بالای یک میلیارد تومان باشد.  

در این بین، نرخ مالیات سالانه مجموع ارزش روز انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین بر اساس جدول زیر است: 

صاحبان خودروهای لوکس چقدر مالیات دادند؟

همچنین، مآخذ محاسبه مالیات خودروهای گران قیمت ارزش روز انواع خودرو است که ارزش روز انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین با توجه به سال ساخت یا واردات آن‌ها و متناسب با جداول ارزش خودرو که تا پایان سال ۱۳۹۹ اعلام شده، تعیین شده است.  

علاوه بر این، مشمولان این مالیات باید تا پایان بهمن ماه سال گذشته مالیات متعلقه را پرداخت می‌کردند که در صورت پرداخت نکردن، سازمان امور مالیاتی می‌تواند از طریق عملیات اجرایی مالیات مربوطه را وصول کند.  

البته، ثبت نقل‌ و انتقال این خودروها و تعویض پلاک آن‌ها منوط به پرداخت مالیات‌های نقل‌ و انتقال قطعی و اجاره و مالیات سالانه خودروهای گران قیمت است.  

اقدامات سازمان مالیاتی برای اخذ مالیات از خودروهای لوکس 

بررسی عملکرد سازمان امور مالیاتی در اخذ مالیات خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۰ بیانگر این است که این سازمان در تاریخ ۳۰ دی ماه سال گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مالیات متعلق به مالکان خودرو با جمع ارزش بیش از یک میلیارد تومان را محاسبه شده و در درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان قرار گرفته است که اشخاص مزبور می‌توانند برای مشاهده و پرداخت مبلغ مالیات مربوطه به نشانی my.tax.gov.ir مراجعه کنند.

در این زمینه، سازمان امور مالیاتی در درگاه ملی خدمات الکترونیک، سامانه مالیات خودروهای لوکس را تعبیه کرد که مشمولان می‌توانستند با مراجعه به این سامانه از مشاهده تعداد و نوع خودرو به تفکیک خارجی و داخلی، ارزش خودرو به تفکیک خارجی و داخلی و میزان مالیات، چاپ قبض و پرداخت آنلاین از طریق درگاه بانک ملی ایران و واریز مستقیم مالیات به شماره حساب اداره کل ذیربط، ثبت اعتراض مؤدی مالیاتی و همچنین انتخاب اداره کل تشکیل پرونده بهره‌مند شوند.

فقط ۲۰۰۰ نفر مالیات خودروی لوکس دادند 

اعلام رئیس کل سازمان امور مالیاتی در این راستا حاکی از آن است که از ۱۷.۵ میلیون خودروی سواری و دوکابین موجود در کشور، معادل ۵۵۰ هزار خودرو مشمول این مالیات هستند که این خودروها باید ۵۶۰۰ میلیارد تومان مالیات بدهند و برای دریافت این مالیات به مالکان آنها پیامک داده شده است که مالیات خود را پرداخت کنند.

پیگیری میزان مالیات پرداختی صاحبان خودروهای لوکس از سازمان امور مالیاتی نشان می‌دهد که تا ۲۲ اسفند ماه سال گذشته نزدیک به ۲۰۰۰ نفر از صاحبان این خودروها معادل ۱۲ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند. 

در حالی این رقم از میزان پرداختی‌های مالیات خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۰ ثبت شده است که مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی معتقد است که بیشتر وصولی این مالیات در امسال و در زمان نقل‌وانتقال محقق خواهد شد.  

صاحبان خودروهای لوکس امسال چقدر مالیات می‌دهند؟

گفتنی است که با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برای امسال نیز ارزش انواع خودروی سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی (خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل) و حقوقی بیش از یک میلیارد تومان مشمول مالیات سالانه خودرو به شرح زیر هستند:

۱- تا مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان؛ یک درصد 

۲- تا مبلغ سه میلیارد تومان نسبت به مازاد ۱.۵ میلیارد تومان؛ دو درصد

۳- تا مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد سه میلیارد تومان؛ سه درصد 

۴- نسبت به مازاد ۴.۵ میلیارد تومان؛ چهار درصد


چاپ   ایمیل

درباره ما

قالیشویی آراد یکی از اولین قالیشویی هایی می باشد که در سطح شهر تهران فعالیت خود را آغاز نموده است . این قالیشویی در ابتدا با یک تیم کوچک و در فضایی محدود کار خود را شروع کرد . با گذشت زمان و افزایش حجم سفارش مدیران قالیشویی آراد با افزایش پرسنل و افزودن به فضای کارخانه توانستند سهم بیشتری از این بازار را پشتیبانی نمایند .

تمام هدف پرسنل و مدیران قالیشویی آراد ارائه خدمات هر چه بهتر به شما عزیزان همشهری و جلب رضایت شماست .

آمار بازدیدکنندگان

194339
امروزامروز20
دیروزدیروز543
این هفتهاین هفته1453
این ماهاین ماه6935
کلکل1943390
54.221.110.87
US