آیت‌الله رودباری به ملکوت اعلی پیوست + زندگینامه / قالیشویی هفت تیر 88680027

به گزارش فارس، حضرت آیت‌الله سید مجتبی رودباری از روحانیون و علمای گیلانی و از شاگردان حضرت امام خمینی (ره) ساعتی پیش در سن ۸۹ سالگی به علت کهولت سن به لقاالله پیوست.

فرزند آیت‌الله سید مجتبی رودباری دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تأیید درگذشت این روحانی عالیقدر گیلانی اظهار کرد: حضرت آیت‌الله رودباری ساعتی پیش به دلیل کهولت سن در سن ۸۹ سالگی در رشت درگذشت.

به گفته فرزند حضرت آیت الله رودباری، جزئیات مراسم ختم این روحانی عالیقدر و برجسته گیلانی به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

حضرت ایت‌الله رودباری متولد ۱۳۱۲ در نجف اشرف بود که از سال ۱۳۱۹ همراه با پدر خود به رشت عزیمت کردند.

آیت الله رودباری پس از گذراندن دوره ابتدائی در رشت، در مهرماه ۱۳۲۶ شمسی به امر والد بزرگوار خود توفیق ورود به طلبگی را پیدا کرد و به همین منظور در نزد آیت الله ضیابری کتاب جامع المقدمات را فرا گرفت. آیت الله سید مجتبی رودباری در حالیکه سه سال در حوزه علمیه رشت به فراگیری علم و دانش اشتغال داشت در سال ۱۳۲۹ شمسی جهت ادامه تحصیلات به حوزه علمیه قم رفت و ۱۴ سال در جوار مرقد مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) به فراگیری دروس مشغول شد. وی در سال ۱۳۴۳ به امر پدر گرامیشان حوزه علیمه قم را به قصد عزیمت به حوزه علمیه نجف اشرف ترک و مدت ۱۵ سال در جوار مرقد حضرت علی(علیه السلام) به فراگیری فقه و اصول پرداخت.

وی در زمان تحصیل در حوزه‌های علمیه قم و نجف اشرف توفیق تشرف به مدت ۲۳ سال در درس حضرت امام (رحمه الله علیه) را داشت. از دیگر اساتید وی می‌توان مرحوم آیت الله حاج سید محمود ضیابری، حاج شیخ محمدعلی امنیان،آقا میرزا جعفر سبحانی تبریزی، میرزا محمد تقی ستوده اراکی، حاج سید عبدالکریم اردبیلی، شهید مفتح همدانی، علامه طباطبایی، آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی، آیت الله خوئی و آیت الله العظمی حکیم را نام برد.

آیت الله سید مجتبی رودباری در شهریور ۱۳۵۸ شمسی به ایران عزیمت و وارد شهر رشت شد. هم اکنون همه روزه در مسجد صفی رشت که از مساجد فعال رشت در زمان انقلاب و پس از آن بوده و محل تجمع نیرهای مومن و انقلابی است به اقامه نماز می پردازد. آیت الله رودباری مسئول مدرسه علمیه جامع رشت و نائب رئیس شورای مدیریت حوزه‌های علمیه گیلان است. مسجد صفی تاریخی‌ترین مسجد شهر رشت در محله‌ای به همین نام واقع شده و به نام‌های مسجد سفید و شهیدیه نیز معروف است.

مسجد صفی طبق عبارتی که روی یک کاشی در داخل محراب دیده می شود در سال ۱۳۳۴ هجری قمری (۱۲۹۵ ه.ش) به دست حاجی یوسف کاشی ساز تجدید بنا شد.این مسجد در دوران انقلاب از پایگاه‌های اصلی تجمعات مردمی و هدایت مبارزات مردمی، پخش اعلامیه‌های امام و نشست‌های انقلابی بود.

آیت الله سید مجتبی رودباری، سابقه تحصیل در محضر امام خمینی (رحمه الله علیه) دارد. در سال ۱۳۲۹ هجری شمسی که به قم مشرف شد در مرحله سطح بود. وقتی می‌خواست درس خارج را شروع کند بدواً خدمت آیت الله شیخ عباس شاهرودی و آیت الله العظمی بروجردی رفت که دو سال افتخار تلمذ این بزرگواران را داشت و بعد خدمت امام خمینی( رحمه الله علیه) رسید. البته در حین اینکه خدمت آیت الله بروجردی می‌رسیدخدمت امام خمینی(رحمه الله علیه) هم در مسجد سلماسی بود.

به گزارش فارس، مسؤول مدرسه علمیه جامع رشت و نائب رئیس شورای مدیریت حوزه‌های علمیه گیلان بود از جمله مسوولیت‌های مرحوم حضرت آیت‌الله رودباری بوده است.

همچنین از جمله اقدامات فرهنگی آیت الله رودباری کتابخانه عمومی «حضرت امیرالمومنین (ع)» بوده که هر روزه عده‌ بسیاری از نوجوانان و جوانان به ویژه قشر دانش‌آموز و دانشجو از این مکان فرهنگی بهره‌ فراوان می‌بردند.


چاپ   ایمیل

درباره ما

قالیشویی آراد یکی از اولین قالیشویی هایی می باشد که در سطح شهر تهران فعالیت خود را آغاز نموده است . این قالیشویی در ابتدا با یک تیم کوچک و در فضایی محدود کار خود را شروع کرد . با گذشت زمان و افزایش حجم سفارش مدیران قالیشویی آراد با افزایش پرسنل و افزودن به فضای کارخانه توانستند سهم بیشتری از این بازار را پشتیبانی نمایند .

تمام هدف پرسنل و مدیران قالیشویی آراد ارائه خدمات هر چه بهتر به شما عزیزان همشهری و جلب رضایت شماست .

آمار بازدیدکنندگان

194996
امروزامروز3
دیروزدیروز285
این هفتهاین هفته644
این ماهاین ماه5897
کلکل1949960
18.189.2.122
US