مهمترین کار کمیسیون فرهنگی در سال ۱۴۰۰ چه بود؟ / نزدیکترین قالیشویی هوانیروز 44357340

امیرحسین بانکی پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف در مورد ارزیابی عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس در سال 1400  اظهار کرد: یکی از حرکت های خیلی خوب کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، بحث قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بود که کار اصلی آن در کمیسیون فرهنگی آغاز شد. اما مدتی بعد بنابرنظر مجلس این امر در کمیسیون مشترک ادامه پیدا کرد. 

وی گفت: کارهای خوبی در زمینه ورزش و فعالیت های کمیته ورزشی انجام شده است. همچنین در بحث صدا و سیما کمیسیون فرهنگی وارد قانون صدا و سیما شد. در واقع صدا و سیما قانونی ندارد و این طرح قانون صدا و سیما در مراحل کاری است. 

وی افزود: همچنین در عرصه های مختلف فرهنگی نیز بازدیدهای خوب استانی انجام شده و از 7 تا 8 استان بازدید شده است. در این بازدیدها و جلسات، مسائل نخبگان مورد بررسی قرار گرفته و بازدیدهایی نیز از مناطق محروم صورت گرفت. 

عضو کمیسیون فرهنگی عنوان کرد: در بحث حمایت از کاربران فضای مجازی نیز بودجه لازم به کمیسیون مشترک داده شده است. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه گفت: قانون جمعیت،  73 ماده دارد. بررسی این قانون کار بزرگی بود که در حمایت از خانواده تصویب شده است. بندهای این قانون در حال اجرایی شدن است؛ به عنوان مثال، طرح ایران خودرو یکی از بندهای این قانون بوده است که هرکسی فرزند دوم داشته باشد بدون قرعه کشی می توانند خودرو تحویل بگیرد. همچنین در آزمون استخدامی طرحی دیگر آورده شده است که به ازای تاهل و فرزند داشتن یکسال به شرط سنی اضافه می شود. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: در این زمینه نمره مناسبی به عملکرد کمیسیون فرهنگی می دهیم. 

وی گفت: در قانون جوان سازی جمعیت حق تاهل در کارکنان تا 50 درصد افزایش می یابد. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: ما در مورد قانون هایی که تصویب می کنیم پیگیری های لازم را به عمل می آوریم و با وزارتخانه ها و سازمان های مختلف جلسات متعددی داریم تا این طرح ها قابلیت اجرایی شدن پیدا کنند. 

وی اظهار کرد: با ایران خودرو جلسات متعددی داشته ایم که الحمدالله نتیجه خوبی داشت. مثلا هفته گذشته به صورت نمادین به یک خانواده که صاحب فرزندان 4 قلو شده بودند زمین داده شد. قیمت این زمین ها بسیار کمتر از مقدار واقعی و قیمت روز محاسبه شده است.
 
بانکی پور در ادامه به مقایسه تسهیلات کشورهای اروپایی در قبال فرزندآوری  پرداخت و گفت: ما ابعاد مختلفی را در این طرح دیده ایم که کشورهای اروپایی برخی از آنها را در نظر گرفته اند. به عنوان مثال در نظام آموزشی تسهیلاتی که برای خانم ها در نظر گرفته ایم در کشورهای اروپایی وجود ندارد. همچنین توسعه خوابگاه‌های متاهلی را درنظر گرفتیم، که این قانون ها در کشورهای اروپایی وجود ندارد. کشورهای دیگر تسهیلات مختلفی می دهند اما کمتر به همه ابعاد توجه شده است .

وی درخصوص علت رد طرح صیانت تاکید کرد: اسم آن طرح حمایت از کاربران فضای مجازی است، آنچه که در رسانه ها دنبال می شود بحث فیلترینگ است که این موضوع در این طرح وجود ندارد. روند این طرح به خاطر جو رسانه ای عقب افتاده است. این جو سازی ها مانع اجرای طرح می شود. موضوع طرح حمایت از کاربران این است که در کارهای دیجیتالی و اقتصادی امنیت مالی و اجتماعی کاربران فراهم شود. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اولویت کمیسیون فرهنگی در سال 1401 مدیریت قانون صدا و سیما، ورزش و قانون کتابخانه ها خواهد بود. 

 


چاپ   ایمیل

درباره ما

قالیشویی آراد یکی از اولین قالیشویی هایی می باشد که در سطح شهر تهران فعالیت خود را آغاز نموده است . این قالیشویی در ابتدا با یک تیم کوچک و در فضایی محدود کار خود را شروع کرد . با گذشت زمان و افزایش حجم سفارش مدیران قالیشویی آراد با افزایش پرسنل و افزودن به فضای کارخانه توانستند سهم بیشتری از این بازار را پشتیبانی نمایند .

تمام هدف پرسنل و مدیران قالیشویی آراد ارائه خدمات هر چه بهتر به شما عزیزان همشهری و جلب رضایت شماست .

آمار بازدیدکنندگان

195001
امروزامروز62
دیروزدیروز285
این هفتهاین هفته703
این ماهاین ماه5956
کلکل1950019
18.219.22.169
US