شستشوی مبل پارچه ای میکروفیبر شستشوی مبل پارچه ای میکروفیبر

 

a12

 

ر این مقاله قالی شویی به بررسی شستشوی مبل پارچه ای میکروفیبر می پردازیم. میکرو فیبر یک الیاف مصنوعی است که ظاهری مانند جیر یا چرم دارد .جنس میکروفیبر نسبت به الیاف جیر یا مخمل مقاوم تر می باشد.و امروزه با استقبال خوبی از مبلمان میکروفیبر می شود. خوشبختانه ، اگر مبلمان میکروفایبر شما کثیف شده است ، می توانید طبق اصولی شستشوی مبل پارچه ای میکروفیبر را در خانه تمیز کنید.

ارزیابی وشستشوی مبل پارچه ای میکروفیبر:

 
 
 
قبل از آنکه شستشوی مبل پارچه ای میکروفیبر دستورالعملهای شسشتو رو به دقت بخوانید. مبلتان را بگردید. در جایی از مبلمان میکروفایبر شما باید یک برچسب کوچک با یک حرف یا حروف وجود داشته باشد. این کد کوچک نحوه تمیز کردن مبلمان میکروفیبر خود را توضیح می دهد.(معمولا برچسب مبل در قسمت های زیرین یا زیر تشک ها قرار دارد.)
  • “W” یعنی شما باید از محلول مبتنی بر آب استفاده کنید.
  • “S” یعنی شما باید از پاک کننده مستقر در حلال استفاده کنید.
  • “S-W” به این معنی است که می توانید از یک پاک کننده مبتنی بر آب یا حلال استفاده کنید.
  • “X” یعنی شما فقط می توانید از خلا استفاده کنید. (هیچ نوع پاک کننده آب یا حلال مستقر در حلال نیست).
 
 

در صورت عدم مشاهده برچسب:

در صورت عدم مشاهده برچسب ماننده برچسب “S” رفتار کنید. اگر  خوش شانس باشید  و برچسب “W” را در مبلمان میکروفیبر خود پیدا کردید؛ می توانید از اکثر محلول های تمیز کردن (یا حتی آب صابون) استفاده کنید. با این حال ، اکثر قطعات مبلمان میکرو فیبر برچسب “S” دارند. اگر نمی توانید برچسب خود را روی مبلمان خود قرار دهید ، باید این کار را مانند یک برچسب “S” کنید تا از آسیب رساندن احتمالی به پارچه میکروفایبر خود جلوگیری کنید.

محصول و شوینده مناسب را انتخاب کنید.

 
هنگامی که مشخص کردید کدام نوع پاک کننده ها برای مبلمان شما مناسب هستند، می توانید شوینده مناسبی را برای خود انتخاب کنید. بسیاری از گزینه های شما محصولاتی هستند که به احتمال زیاد قبلاً در خانه دارید.اگر شوینده مناسب در خانه ندارید ، از فروشگاه ها در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی و فروشگاه های بهسازی خانه در دسترس خواهد بود.
  • پاک کننده های مبتنی بر آب عبارتند از: صابون ملایم ، مواد شوینده ملایم ظرف ، تمیز کننده فرش و شامپو اثاثه یا لوازم داخلی
  • پاک کننده های مبتنی بر حلال شامل: مالیدن الکل ، الکل پاک مانند جین یا ودکا و حلال های تمیز کننده( اگر در خارج از کشور هستید) خشک هستند.
  • یک بار دیگر ، اگر برچسب “X” دارید ، از آب یا پاک کننده های مبتنی بر حلال استفاده نکنید.
 

جارو کردن مبلمان:

 

جارو کردن اولین قدم در تمیز کردن مبلمان شما از بین بردن ذرات ، کثیفی و مو می باشد. اگر مبلمان شما دارای تشک یا بالشتک قابل جداشونده است، این وسایل را در همه طرف آنها و همچنین در زیر آن جدا کنید. اگر صاحب حیوانات خانگی هستید یا مبلمان شما مخصوصاً کثیف است، ممکن است بیش از یک بار نیاز به جارو کردن باشد.
از لوازم جانبی اثاثه یا لوازم داخلی استفاده کنید تا به بهترین شکل ممکن خاک را از بین ببرید.
اگر پیوست اثاثه یا لوازم داخلی ندارید ، می توانید از یک برس خشک استفاده کنید.
 

تست شوینده:

ک تست نقطه ای انجام دهید. وقتی محصول تمیز کننده مناسب مبلمان خود را انتخاب کردید ، ایده آل است که یک آزمایش نقطه را انجام دهید تا مطمئن شوید این محصول باعث آسیب و لک نخواهد شد.
کمی تمیز کننده را روی یک اسفنج یا روتختی آغشته کنید و آن را در مکان نامعقول بمالید.
۱۵-۲۰ دقیقه صبر کنید تا این منطقه خشک شود.
اگر لکه و لکه ای وجود ندارد ، می توانید پیش بروید و از این محصول استفاده کنید.

آماده کردن شوینده:

پاک کننده مایع را در یک بطری اسپری قرار دهید. این که آیا شما از یک محلول مبتنی بر حلال استفاده خواهید کرد – مانند مالیدن الکل – یا یک آب مبتنی بر – مانند صابون ظرف و آب – این پاک کننده را درون یک بطری با اسپری بالای آن قرار دهید. سپس یک ناحیه از مبلمان خود را غافل کنید.
 

خشکشویی مبل پارچه ای میکروفیبر:

اسفنج مناسبی را انتخاب کنید که به رنگ روشن یا تقریباً همان رنگ مبلمان میکروفیبر شما باشد تا احتمال انتقال رنگ هنگام شستشو کاهش یابد.
مبلمان را به دقت و با فشار مناسب بشویید. هیچ قسمتی را فراموش نکنید.
اکر مبلمان میکروفیبر را به دقت نشویید ممکن است لکه آب یا شوینده بعد از خشک شدن ، روی مبل باقی بماند.
 

مراحل پایانی شستشو:

بعد از شستشو مبل  را خشک کنید. اگر لکه های مرطوب بعد از تمیز کردن مبل شما باقی مانده است ، برای از بین بردن آنها از سشوار استفاده کنید. با این کار احتمال لکه بر روی مبلمان شما کاهش می یابد.
بهتر است سشوار یا خشک کن را روی پایین ترین درجه و خنک تنظیم نمایید.
سشوار را از فاصله ۶ اینچی نگه دارید.

برس کشید مبل:

مبلمان خود را برس بکشید. برای اینکه مبلمان میکرو فیبر به بهترین شکل به نظر برسد بهتر است برس شود. علت این امر این است که پارچه میکروفیبر بعد از شستشو ممکن است خشک شود. اما با برس کشید جهت خواب اصلاح شده و خشکی پارچه برطرف می شود.
بعد از تمیز کردن و خشک کردن مبلمان ، یک برس خشک بکشید.

بعداز شستشوی مبل از اسپری محافظ پارچه استفاده کنید. این نوع اسپری ها در فروشگاه های بزرگ پیدا می شود.

  • قبل از اسپری کردن، حتما قوطی را به دقت تکان دهید.
  • از فاصله مناسب اسپری کنید.
  • اجازه دهید خشک شود.

چاپ   ایمیل